Ilmu Akhir Zaman



PEMANDU TEKSI DITAHAN BAWA DADAH

Kuantan, 23 Jan - Polis menahan seorang pemandu teksi dipercayai membawa dadah jenis heroin dan syabu di dalam kenderaannya dalam sekatan jalan raya di Km26 Jalan Gambang-Maran di sini, semalam.

Dalam kejadian 12.20 tengah malam itu, suspek berumur 45 tahun yang dipercayai seorang pengedar, memandu Proton Wira Aeroback dalam perjalanan menuju ke Kuantan untuk mengedar bekalan dadah itu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Pahang Supt Yap Toon Khuan berkata hasil pemeriksaan, polis menemui tiga bungkusan surat khabar yang disorok di dalam ruang simpanan sebelah pemandu.

Katanya bungkusan itu berisi dua paket lutsinar dengan ketulan berwarna kehijauan dipercayai dadah jenis heroin seberat 228.4g dan pemeriksaan terhadap beg pakaian suspek menjumpai tujuh paket plastik berisi dadah jenis syabu seberat 15.58g.

"Siasatan awal mendapati suspek yang berasal dari Cheras, Kuala Lumpur, dan bekerja sebagai pemandu teksi itu dipercayai dalam perjalanan untuk membekalkan dadah di kawasan ini," katanya ketika ditemui pemberita di sini hari ini.

Menurutnya, hasil ujian air kencing yang dijalankan mendapati suspek positif dadah jenis methamphetamine dan dia ditahan reman selama seminggu. - BERNAMA


Komuniti PTT Zello,  Channel : Rakan COPS PDRM
0 1 9 3 5 0 8 9 8 9 - RC001|[PDRM]|SiLent_DaD
" Teruskan Berinformasi Untuk Membenteras Jenayah "

Post a Comment

0 Comments

Ulasan