Ilmu Akhir Zaman



KENAPA KITA KENA JADIKAN EMAS SEBAGAI PELABURAN ALTERNATIF ?



Emas adalah salah satu aset yang biasa digunakan untuk mengurangkan risiko inflasi. Emas ada ciri-ciri seperti nilai yang stabil, mudah diperoleh dalam pasaran tetapi terhad dari segi jumlah.

Konsep mudah jika inflasi meningkat tentu nilai mata wang kertas akan menurun tetapi emas pula akan meningkat. Jika kita beli emas untuk pelaburan, emas dapat bantu pelabur untuk lindung nilai pelaburan jika inflasi meningkat.

Tapi pelabur juga perlu peka, emas tidak sentiasa kekal stabil kerana emas diperdagangkan dalam pasaran komoditi. Banyak faktor yang mempengaruhi turun naik harga emas ni.
KENAPA KITA KENA JADIKAN EMAS SEBAGAI PELABURAN ALTERNATIF ?

Dengan Quantum Metal pelabur boleh pilih;


1️⃣ Gold Saving Account (GSA)

Kita buka akaun GSA dah boleh beli emas ikut kemampuan serendah RM10 sahaja, buka pulak akaun secara PERCUMA.

Jadi setiap kali kita ada bajet lebihan, kita boleh  beli lagi pegangan emas. Sama dengan akaun simpanan bank, dengan akaun bank duit bertambah tetapi dengan QM semakin banyak kita beli semakin meningkat gram emas kita. 

2️⃣ Gold Convert Account (GCA)

GCA ini paling digemari ramai sebab konsepnya sama dengan Ar-Rahnu. 

Contoh kita beli emas melalui GCA ni, kita boleh pajakkan semula kepada QM jika keadaan mendesak atau kita berada dalam situasi kecemasan untuk guna duit. Pembiayaan sehingga 85% untuk pajakkan, paling tinggi dalam pasaran.

Jika ANDA seorang Peniaga tidak kira besar atau kecil, lumrah dalam perniagaan ada pasang surutnya. Jadi gunalah emas sebagai simpanan. InShaa Allah sangat berguna dan boleh membantu di masa anda sangat memerlukan.

3️⃣ Gold Asset Enchancement (GAE)

GAE ini juga sangat digemari oleh pelabur tegar emas. Kita beli emas dengan tujuan nak jual bila ada kenaikan harga. Beli ketika murah, jual ketika harga mahal. Harga ikut pasaran emas.

Kita buka akaun GAE, kita boleh dapat 5 hingga 10 kali ganda lebih pulangan dari jual beli biasa, QM menawarkan ‘credit facility’ kepada pelabur menggunakan sistem Tawaruq Financing. 

Konsep yang sama digunapakai oleh ASB Financing, bezanya ialah anda tak perlu bayar financing tersebut kepada QM setiap bulan.

Dengan modal yang kita keluarkan untuk beli unit GAE, kita cuma perlu tunggu harga emas meningkat sebelum jual. Bila nak meningkat tu? Bergantung kepada harga emas pasaran dunia.

Ada rekod yang pernah tuai hasil 5-6 hari dah untung, ada yg kena tunggu 7-8 bulan atau lebih. Semuanya bergantung pada harga semasa kita beli dan kenaikkan harga emas dalam pasaran dunia.

Ekosistem jual beli emas secara atas talian yang diwujudkan oleh Quantum Metal sangat membantu kita sebagai pelabur untuk lindungi aset pelaburan daripada kesan inflasi.

Untuk pengetahuan Kadar Inflasi Malaysia sekarang adalah 3.4%. Jadi untuk elakkan nilai duit kita dipengaruhi oleh inflasi, alternatifnya adalah simpanan atau pelaburan emas.

Ingat Emas ingat Quantum Metal.

Semoga Bermanfaat
Mula dengan RM10 | Baru Tahu Rasanya Apa

Post a Comment

0 Comments

Ulasan